måndag 1 november 2010

Höstoffer

När jag väl var klar med Hypnotisören, kändes det bara tomt. Jag hade en dag utan en ny bok. Men i morse tog jag Höstoffer, av Mons Kallentoft.
Jag har läst hans tidigare böcker, så denna passar nog också bra.
Stickningen jag håller på med är lite tråkig. Jag gillar nog inte att sticka i lingarn...Men jag ska göra klart sjalen i alla fall.
Jag vet att jag köpte lingarn på nån syfestival för några år sedan, påbörjade en stickning av sjal, även då och sen repade jag upp den. Kanske borde jag ha vetat bättre än då gå och köpa mera lingarn.
Och vad ska nu ske med allt det lingarn som jag har på kon, som skulle bli något???
Jag tar beslut om det en annan dag.
Nu börjar sommartidens slut ta ut sin rätt. Jag var visserligen pigg i morse och tidigare på jobbet än vanligt, men nu i eftermiddag, kändes det av. Och vad mörkt det är ute...
Ja ja, det blir väl vinter i år igen.

Inga kommentarer: