söndag 21 november 2010

Mörkt och blött

Även idag är det icke angenämt uteväder.
Sånt där fint duggregn som gör att man är dyngeblöt innan man gått fem meter. Och så är det mörkt, hela dagen.
Men idag var vi tvungna att ge oss ut utanför dörren för att handla lite.
Av någon konstig anledning så åkte vi först till Bauhaus, trots att det vi skulle ha fanns på Hornbach. Eller ska säga, det jag visste att vi skulle ha. Maken hade inte talat om för mig att han var tvungen att köpa en skruvdragare till, precis som en som han redan har.
Men det är klart; får han köpa en sådan, kan han inte gnälla på mina garninköp. Därför säger jag inget till honom.
Men jag var ute efter några blommor som ska stå till jul eller i alla fall till advent. Dit är det ju inte så lång tid, bara en vecka.
Men nästa vecka kommer svärmor och då finns det ingen tid för piffning.
Så detta ska ske idag.
Nya gardiner är uppe i vardagsrum och snart även kök.
Det här ska snart planteras i en glasskål, som för tillfället står i diskmaskinen för den var liiite dammig.
Jag ska även ha med en julros. Jag tror att det blir fint med vita hyacinter till julrosen. Några kanelstänger och röda svampar, så är väl julen snart här.

2 kommentarer:

Ewa sa...

Bara ett dygn tillsammans med svärmor, och det blir lugnt och skönt när hon reser hem igen! :)

Hugomamma sa...

Det var du som sa det! Jag håller med helt och hållet...
Men på det dygnet kan vi ha lite trevligt med någon julmarknad.