lördag 13 november 2010

Trött i mössan

Idag är det tröttsamt här. Eller kanske mera trött än samt...
Efter en hektisk vecka så avslutade jag den igår på fest, på det gamla kontoret där jag jobbade för ett och ett halvt år sen, i Tumba. Det kontoret ska läggas ner, så det var väl närmast gravöl.
Jag kom hem och hann lägga mig i soffan och sov ca 15 minuter och kände mig piggare.
En god buffé och några glas vin senare, dansade vi till Ted Gärdestads "Jag tänker hoppa ner från Eiffeltornet..." Tänk att gamla goda 70- och 80-tals låtar är så bra, fortfarande!
Trots att jag var hemma tidigt, så är jag trött idag. Och då var det tidigt igår kväll, 22.10....
Men jag tog mig ur sängen i morse och la i en tvätt, läste två morgontidningar och drack en halv liter te och åt frukost innan jag åter somnade, men nu i soffan.
Grannen ringde på 12.30 och frågade om jag skulle gå ut på promenad. maken sa att jag sov, men jag tog mig upp och gjorde mig i ordning för att sen en halvtimme senare faktiskt se riktigt vaken och presentabel ut.
Hon räddade mig från "soffdöden", dvs att inte komma ur soffan på hela dagen...
Och nu har jag bakat en kaka. Kanske orkar jag virka eller nåt idag, annars inte.

1 kommentar:

4U2 sa...

Välkommen till de tröttas skara. En hemsk trötthet föll över mig igår och vill inte släppa taget. Har bara gjort en vettig sak - en av mina två korta dagliga promenader - och ska, ska men så trött. Nej, inte bakar jag heller. Skyller det på mitt tillstånd just nu men faktiskt gör jag det inte annars heller. Nu för tiden.