onsdag 10 november 2010

Vara i mössan

Ännu en mössa klar.
Det tar bara en kväll att göra en mössa...Men så är det en tjock virknål.
Denna mössan är gjord i dubbelt två-trådigt ullgarn köpt från Toppmurklan på Tradera.com. Färgerna är lingon/lime. Konstigt nog kom de gröna fälten samlade på båda trådarna samtidigt...
Jag har ju gjort en sjal i samma garn, som jag aldrig använt, som också kommer att gå till Hjälpstickan.
Ett litet chict set
Igår kväll när jag skulle gå och lägga mig, letade jag fram mer garn som skulle kunna bli en mössa.
Vilka färger det blir får ni se senare.
Annars är det lite stressigt med sonen som ska spela gitarr och ska hämtas vid sex-tiden, samtidigt som min köttfärslimpa blir klar och potatisen...Sen ska det handlas mat efter det. Men allting går, om man är en mamma.

2 kommentarer:

maja sa...

fin mössa, visst är det så att en mamma klara allt

4U2 sa...

Delar du med dig av mönster? Jag behöver sånt som går fort och inte är för svårt.