fredag 17 december 2010

Årsdag idag

Dagen idag är vår dag. Inte en vårdag, utan vår dag. Makens och min dag.
Det var för fjorton år sedan, ikväll 23.45 23:20 (rättar maken mig), som vi hade vår första kontakt.
Och allt bara för att det är dags att skicka julkort. Eller dags och dags, en dag för sent, faktiskt.
Och så sitter man här, så många år senare, med villa, volvo och son.
Dock ingen vovve. Maken är allergisk mot sådana...Men jag är nöjd med hur det blev ändå, trots avsaknaden av vovve. Vi har en Morgan istället. En hamster.
Och fortfarande är det maken som sköter julkorten. Men postnumrena har vi koll på.
Det räcker ju med en fru...

Jag har letat fram den påbörjade stickningen, så jag kan sticka klart den ikväll.
Hade tänkt att åka till Litet Nystan och lämna in påsen i morgon...Om jag orkar.
Vad jobbigt det är med all den nya snön och att det är så varmt.
Kan det inte bara bestämma sig, vädret, för att det är ca -5 grader, så man slipper all den där modden som gör att det är så jobbigt att gå och att man inte kan cykla till tåget.
Hur svårt kan det vara egentligen?! Man ställer väl bara in termostaten, så sköter det sig själv sen.
Så där; då har jag fixat det med!
Nu ska jag ta i stickorna, på återseende!

2 kommentarer:

4U2 sa...

Gratulerar!

maja sa...

Grattis på er dag, tiden går himla fort när man har roligt :)