lördag 4 december 2010

Brrr

Idag sov jag ganska gott, åtminstone till 8.
Vi åt frukost maken och jag. Även Morgan fick lite att äta.
Men sonen ville inget ha, då...
Sen ringer min mobil. Och är det tidigt en lördags- eller söndagsmorgon, så är det säkert väninnan T.
Säkert har det uppstått ett katastroftillstånd, som måste lösas omedelbart, genom ett samtal med mig.
Idag var det frånvaro av bra mössmönster som gjorde att mobilen började sjunga "Vem är du, vem är jag..." 9.20.
Men det är bara trevligt att prata med T, så jag kan ha överseende för detta.
Och även maken var ju vaken, så ingen skada skedd.
Gårdagens mössa blev den här:
Kanske lite fantasilöst att sticka ett helt gäng av samma sort, men de går fort och sitter bra på huvudet och så ska de till Hjälpstickan, när påsen är full, kanske i nästa vecka någon gång. Vågar man säga att jag håller på med en till...?
Men sen ska jag sticka något annat, som omväxling. Och jag har ju stickat något annat, som ska skickas norrut, lite i efterskott, eftersom puppemamma fyller år iidag. Det finns ju ändå inte lördagsutdelning...
Men grattis i alla fall. Jag har även ringt och grattat, i morse, efter samtalet med T...
Idag är det annars julkortsväder, dvs en blek vintersol, nyfallen snö och kallt, -8. Och jag tänker inte gå ut mer idag, för vi har redan varit och handlat veckans mat.

Inga kommentarer: