fredag 24 december 2010

Julfika

När frukosten är ca en timme bort, är det dags att julfika.
Här är det Muminmammans fruktkaka, naturgodis, knäck och te. Sonen dricker julmust.
Helt plötsligt kommer vi att vara själva med tomten, då mormor och morfar inte kommer hit, pga ont i rygg och väglag...Så dagens outfit är extremt töjbara kläder, men dock röda.
Det kan nog behövas, då vi har laddat upp med mat lagom till ett helt kompani.
Nu ska jag läsa klart min bok, där det inte är så många sidor kvar.
Kanske finns det en bok i något litet paket till mig???
Förresten; namnsdagspresenten var sågblad till en tigersåg, dock ej själva sågen. Kan den ligga under granen, den med???
Att få verktyg är en tradition från maken, som jag kan tycka är ganska trevlig.
Kanske kan jag gå lös på spaljén vid ett senare tillfälle....

Lite julstämning kommer här:


GOD JUL IGEN!

1 kommentar:

Smycka sa...

God fortsättningskram =o)