söndag 26 december 2010

Lugn dag

Idag är ytterligare en lugn och skön dag.
Innan någon annan var vaken, satt jag i en soffa och läste den nya boken.
När så klockan blev åtta, satte jag på TV och fortsatte att virka mormorsrutor till Nyhetsmorgon.
Det är dem man kan se på bilden.
Den här koftan är det som jag tänkte sticka nu.
Men jag gillade inte att sticka de där rutorna, så jag virkar mormorsrutor istället. Och jag gör dem i Delight. Resten av koftan blir i svart alpackagarn.
Min kofta blir inte lika randig som denna, som är gjord i Fabel.

Idag har vi blivit av med sonens gamla säng. Kära vännen K var här och hämtade den till sin son, som nu är lagom gammal att ha en loftsäng.
Idag ska vi ta upp hans nya och känner jag honom rätt, så kommer han inte att lämna den, annat än för mat och toabesök. Han har redan snurrat på sin TV, så han kan ligga i sängen och spela sina spel och se på TV.
Tänk om man hade haft det så när man var i hans ålder...

I morgon är det jobb, igen. Men bara tre dagar, sen är jag ledig till 10 januari.

God fortsättning!

Inga kommentarer: