onsdag 22 december 2010

Mera godhet

Idag är jag hemma, jag har semester. När jag har semester brukar det inte vara minus 19 grader. Inte där jag bor i alla fall. Det var det i morse, och jag bor här.
Det var skönt att slippa att gå ut, inte ens tidningen behövde jag hämta. Det hade maken gjort.
Sonen skulle klippas idag, när han kom hem från skolans sista dag.
Då var jag tvungen att gå ut. Men då var det ganska varmt, bara minus tretton.
Nu har jag handlat den sista maten, eller det som jag tror är sista maten. Konstigt nog tycks man alltid glömma något livsviktigt. Men affärerna är ju öppna halva julafton...
Jag har också bakat idag; Muminmammans juliga fruktkaka. Massa frukt och godsaker iden. Nu ska den bara stå till sig någon dag, eller så länge som vi kan undvika att börja på den. Till julafton.
Jag hade tänkt göra lite julgodis med sonen, men han kanske skulle sova över hos en kompis tills i morgon och då skulle han köpa julklappar med samma kompis. Men efter det eller under juldagarna? Det finns annat gott att stoppa i sig, som den stora skålen med frukt, apelsiner, clementiner och vinteräpplen...
Sen finns det ett annat fat med ännu mera frukt. Det kommer nog inte gå någon nöd på oss under denna julen heller.
Detta är julklappen från min arbetsgivare. Sonen är redan på den och testar alla frågor. Mormor och morfar har denna också, och hade jag inte fått den, så hade de tagit den med sig på julafton, så vi skulle kunna spela...Ska bli spännande med en liten tävling innan Kalle Anka.

2 kommentarer:

Muminmamman sa...

FYI: Theo och Ola-Conny är hemma nu, ifall Morgan vill lekas ;-)

God Jul!

Hugomamma sa...

Kanske kommer Morgan och chillar någon dag efter jul...