torsdag 16 december 2010

NBFF

Jag tröttnade på att ha ont, så på lunchen gick jag till apoteket och köpte min Voltaren T kapsel för snabb smärtlindring.
Som extra grädde på moset, hade vi ergonomi-genomgång och jag fick hjälp med att ställa in bord och stol.
Nu känns jag som en helt ny människa. Men jag är fortfarande samma gamla Hugomamma!
Förresten; NBFF betyder New Best Friend Forever
Jag ska alltid ha sådana här tabletter hemma.
Nu skulle ju livet vara underbart, om man fick sitta hemma och sticka, nu när snön vräker ner igen.
Men sonen är med på en Julkabaret med skolan som idag har föreställning för föräldrar.
Först skulle han bara var en tomte som dog. Punkt, inget mer.
Sen skulle han vara med och leka med paket.
Igår kom det till att han ska sjunga, och då kan det vara värt att ta sig utanför dörren och titta på föreställningen.
Förresten sa sonen att det inte fanns så många alternativ, eller rättare sagt, det finns bara ett alternativ. Vi måste gå.
Men ok, stickningen får väl vila tills vi kommer hem.

2 kommentarer:

Elenor sa...

Jag hoppas den stackars tomten i kabare´n vaknar upp till jul igen... Hoppas oxå att din nya bästa vän ska låta dej sitta hemma och sticka dygnet runt! Kram och God Jul!

Hugomamma sa...

Tomten återuppstod för att dö tre gånger idag. Men nu är det slut med döendet. Nu ska han hålla sig till jul. Och allra helst ännu längre.
Den nya bästisen är perfekt. Jag använder den nu mot den onda höften, som uppstod på festen för två veckor sedan...Kanske inte ska dansa disco den närmaste tiden..