måndag 6 december 2010

Och en till...

Ännu en yllemössa. Lika randig, eller kanske lite randigare än de föregående.
Men nu är det slut på randiga mössor.
Nu håller jag på med en randig halsduk, där jag kanske kommit halvvägs.
Och så ska jag göra en svart mössa. Men sen tror jag att det blir ett uppehåll, på ett tag.
Kan bli rätt tjatigt, när man gör en mössa om dagen. Men de är rätt sköna och passar bra.
Snart ska jag ta mig till "Litet nystan" och lämna in påsen som ska gå till Hjälpstickan.
Det är samma sak, varje vinter.
Det blir kallt och jag känner att jag måste sticka till Hjälpstickan, så att de hemlösa kan få något att få på sig.
Och då stickar jag järnet, tills jag stupar.
Men nu måste jag påbörja några julklappar...
Idag har vi packat upp på jobbet efter flytten i helgen. Det är ganska rörigt, men det blir nog bra, till slut.
Det tar på krafterna att försöka få i ordning allt.
Och sen så känner jag i händerna, att jag kanske ska ta det lite lugnt med stickningen. Man vill ju inte bli handikappad, så här till jul.

Inga kommentarer: