måndag 20 december 2010

Snurr runt halsen

Här är den senaste halsduken, stickad i Lappland från M&K i ekologisk ull.
Jag har gjort en "Medea"-sjal, dvs mönstret är från Medeas Blogg.
Den blev lite väl lång, men på det hela gillar jag den. Vad snyggt det ska bli med en mössa och halsduk i samma garn...
Vågar knappt säga att jag är sugen på att sticka en turkos mössa, som också kommer att passa så fint till min cerisa jacka. Men ombyte förnöjer och ibland måste man ju tvätta en mössa...
Fast, jag behöver ju inte rättfärdiga mig, varför jag vill sticka en mössa eller så. Jag bara gör som jag vill, helt enkelt.
Men det får vänta ett tag. Igår kväll påbörjade jag de vantar jag köpte garn och mönster till på mässan nu sist. Det är tumvantar som man kan ta av toppen på, så är det halva fingervantar under. Känns nog väldigt skönt, nu när det är så kallt.
Sonen är sjuk igen, snuva och feber. Det känns som lite onödigt, nu när det bara är några få dagar kvar tills det är lov. Men sådant kan man ju inte styra, inte ens jag.

Inga kommentarer: