fredag 18 februari 2011

Bara en himla massa spänning

Det är inte klokt vad spännande mitt liv har blivit den sista tiden. Det är knappt att jag vet vad jag ska göra med all spänning...
Idag var det dags för den årliga besiktningen av vår älskade bil.
Av någon anledning är det alltid jag som ska utsättas för denna spänning.
Jag gillar det inte alls.
Det kan gå an, nu när vi har en ganska ny bil, men så har det inte alltid varit.
Jag har fått besiktiga både mina egna bilar och mina föräldrars bilar. Antagligen för att jag kan spela hjälplös tjej, som inget förstår om bilar. Vilket inte är så svår roll för mig, för jag är en hjälplös tjej som inte förstår bilar.
Idag hittade jag t ex inte spaken som man öppnar motorhuven med, det fick killen göra själv.
Jag har åkt in på tappar och frågat var man ska hälla i kylarvätska respektive spolarvätska. Om man bara ser tillräckligt hjälplös ut, så får man alltid hjälp.
Så är det även på bilprovningen. Om man bara ser tillräckligt hjälplös ut, så får man igenom det mesta, icke trafikfarliga.
Bilen gick igenom idag utan anmärkning.
Hoppas att Monica Dominiques bil också klarade sig, hon var före mig där...Det var väl det ända roliga med detta besök och att jag hann läsa några sidor i min bok.
Jag hade ställt mig vid Älvsjö på väg till jobbet i morse. Där är det nu Syfestival. Och jag ska inte gå.
Jag hade små funderingar om att jag skulle unna mig ett besök, nu när jag har varit tvungen att besiktiga bilen, men jag hoppade över det.
Det är ju inte så, direkt, att det saknas garn i detta huset. Inte på långa vägar. Och så ska vi till Örebro för att fira svärmor i morgon och där finns det åtminstone två garnaffärer. Jag vet, jag har varit där förut och jag har meddelat maken om detta. Så han är beredd. Han kan få gå på Clas Ohlsson, om han vill...
Nu ska jag läsa klart min bok och kanske morgontidningen, som kom när jag gick i morse.
På återseende!

Inga kommentarer: