söndag 13 februari 2011

Grön, grön, grön

Ja, jag kom inte utanför dörren, men en till mössa är klar idag.
Det efterlystes ju herrmössor, så här kommer en.
Ull/kamelhår i en mörkgrön färg, som med fördel kan bäras av en herre. Naturligtvis får väl en dam ta den på sitt huvud om lust finnes.
Vad många program det finns som jag gått miste om, en vanlig vardag, när de går första gången.
Vi har nog sett 2 eller 3 "112, På liv och död" både på västkusten och den över hela landet. Finns det fler varianter ute? Gotland gick för nåt tag sen....
Det är sådana program som vi tittar på när vi inte tar oss utanför dörren, trots att solen nu lyst med sin närvaro den sista timmen.
Men vem orkar ta på sig offentliga kläder då?
Nej, idag är en sitta-inne-och-sticka-dag. Ingenting annat. Jo, en tvätt blev klar för ett tag sen....

Jag såg att det kommit en följare till; Välkommen hit till min blogg!

2 kommentarer:

maja sa...

Jag har också en sitta inne handarbetesdag. Har hittills fått ihop en nessecär, en vante som undervisnings objekt, en tunika/klänning till mig, nu ska ajg sy en nyckelpigenåldyna som jag hittade på mönsterarkivet i morse.

Monica Hansen sa...

Snygg!