tisdag 15 februari 2011

Jag ska bara...

Jag repade upp vanten igår efter middagen. Nu är den ett minne blott och två små nystan. Nästan lite sorgligt...Så mycket jobb att sticka och så liten tid att repa upp.
Jag köpte en lila tunika förra veckan och så kom jag att tänka på att jag kanske skulle sticka mig en sjal, till den.
Jag hittade kidmohair i en lila färg, samma garn som jag stickade sjal som skickades till USA i höstas.
Nu har jag börjat sticka en slätstickad sjal som jag tänkte göra en spetsavslutning på.
Men när jag satt på tåget hem, kom jag på att vi åker till Dublin om två veckor och deras hus är ju inte berömda att hålla värmen...Gunilla, som vi ska hälsa på, kan behöva raggsockor, så det måste jag börja med nu om de ska bli klara. Fast man kan ju sticka på planet....
Så frågan nu är vad jag ska sticka på...Sockor eller sjal? Eller varför inte båda, fast lite i taget.

Inga kommentarer: