tisdag 8 februari 2011

Krage eller inte krage

Nu är den klar, tröjan från boken "Sticka i ekologisk ull".
Det är ett väldigt skönt garn, M&K baby eco ull, att sticka i och det är mjukt. Färgen är underbar, mer petrol än turkos. Snygg helt enkelt!
Men kragen; är den verkligen snygg? Nu kanske inte bilden gör tröjan rättvisa, men på bilden stod kragen upp och låg perfekt på axlarna. Det gör den inte i verkligheten. Då rullar kanten upp sig, och allt bara ligger ner.
Ju mer jag tänker på kragen, så framstår det som mest troligt att jag kommer att repa upp den och kanske bara virka runt kanten, eller gör en liten rullkant.
Beslut meddelas senare.
Konstigt nog, så har jag inte påbörjat något nytt projekt. Känner mig lite sjuk... Ingen startidis här inte!
Men jag kanske ska göra klart de där vantarna som jag började på innan i vinter, men har repat upp...


Inga kommentarer: