torsdag 24 februari 2011

Ny bok

Nu ligger det en ny bok i min väska, varje dag när jag ska till jobbet.
Igelkottens elegans, av Muriel Barbery.
Här är man i Paris, där en portvakterska härskar. Jag har inte kommit så långt än, men den verkar lovande.
I morse fick jag inte in min lins, så det blev inget läsande på tåget, men det är skönt att bara sitta och vara. Inte göra så mycket...Speciellt på hemvägen, då är jag trött. Det beror säkert på att det är så kallt.
I morse var det -21.3...Räcker det inte nu? Måste det vara svinkallt hela våren?
Ska bli skönt med lite värme nästa vecka.
Än har inte SSS (second sock syndrome= man orkar inte sticka andra sockan i paret) inträtt. Skaftet är klart, nu ska hälen påbörjas, men det får bli lite senare.
När jag kom hem, började jag lägga i tvätt i tvättmaskinen. Då kom sonen och sa att han kunde hjälpa mig med det. Så han fick göra allt, från att lägga i tvätten till att dra ut pluppen. Kanske kan man lägga till tvätt till hans göromål som ska ingå i månadspengen. Möjligtvis får vi kanske höja den samma, men det kan det vara värt. Jag ska ju börja jobba heltid i sommar och då är det skönt om jag kan få hjälp.

Inga kommentarer: