måndag 21 mars 2011

När man väntar och väntar

Idag är det en ny vecka och nu även en ny bok. Falska bevis, av Donna Leon.
Som vanligt är det kommisarie Brunetti som är huvudpersonen i boken. Det känns gammalt och bekant, inga större nyheter, utan man vet det mesta om sagda herre.
Jag startade boken i morse och har väl kommit 75-80 sidor, så den går fort att läsa. Kanske är det språket eller så är det för att jag läst alla andra böcker i serien och inte behöver kolla vad det är för personer.
Den här boken var en av de böckerna jag köpte förra veckan när jag först missade ett återuppståndet tåg och när sedan nästa var 20 minuter försenat.
Annars väntar jag vid min brevlåda. Det var sagt att det skulle komma lite garn från Hjälpstickan, för att jag har lämnat bidrag dit, men än så har det inte dykt upp. Men det är ju en dag i morgon igen. Som om det skulle hjälpa mot min nyfikenhet. Det är bara att hoppas att det kommer då...
Nu råder det ju inte precis garnbrist, men det är mer nyfikenheten på vad det skulle vara som skulle ha kommit.
Jag har i alla fall bokat in chokladprovning med en kollega i maj, så vi har något spännande, roligt och gott att se fram emot. Ett riktigt kinderägg, tre önskningar i en. Men det är långt till 24 maj. Kanske får köpa egen choklad i väntan så jag inte dör av abstinens innan dess. Inte för att jag inte brukar köpa choklad, men ändå...
Idag har mina nära namnsdag; fader, make, son och svärfar. Grattis på namnsdagen allihopa och alla övriga Bengtar. Det är dessutom vårdagjämning, så det finns fler anledningar att fira. Det var därför jag köpte stora bullar med blåbär-kardemumma fyllning och massor av snor (vaniljkräm).
Detta trots att jag har förklarat för sonen att det bara är min namnsdag den 24/12 som vi firar ordentligt. Han tycker att det är orättvist...

Inga kommentarer: