tisdag 15 mars 2011

Nyfiken i en strut

...är jag idag. Eller kanske rättare sagt; från igår eftermiddag.
Då ringde Pellis och frågade när jag ville ha min födelsedagspresent från henne. Det ska vara en lördag och hela dagen.
- På lördag, svarar jag, när jag konsulterat almanackan som hänger i köket.
- Bra! Du ska vara hemma hos mig 10.00 på lördag. Medtag myskläder samt lite mer offentliga kläder. Vill du sova över sen, ska du ha med tandborsten.
- Måste jag raka benen? Nu kanske vinterpälsen åker ändå....
- Inte om du inte ska ha kjol....
- Så jag måste inte visa mig offentligt i bikini? (Pellis syster jobbar på Sturebadet...jag fiskade efter ledtråd om vad som skulle hända.) Nu har P känt mig i 16 år, så hon går inte på sådana oskyldiga frågor...Men svarar -Nej, det ska du inte göra....
Det var synd, tänkte jag. Skulle vara skönt med en dag där och bara slappa...
Så jag vet inte mer än så. Jag sms:ade och frågade om det gick bra med jeans på kvällen, men har fortfarande inte fått svar.
Och eftersom jag inte fått något svar, struntade jag i det och köpte ett par nya jeans, mörka men halvlånga.
Man kan ha antingen stövlar under eller stövletter, beroende på kylan.
Sen har jag två nya blusar, en vit och en hallonrosa.
Så nu kanske ni är lika nyfikna som jag, i så fall har jag lyckats!

Med babykoftan går det framåt. Jag har kommit till första ärmen. Den var väldigt rolig att sticka med alla förkortade varv. Kanska kan jag sticka klart den nu i veckan och kanske påbörja något nytt eller sticka vidare på nåt annat....

Inga kommentarer: