fredag 15 april 2011

Den som söker, han letar

I morse var det frost ute, så en vindjacka skulle inte klara resan till jobbet, inte ens med kofta under.
Jag var inne i klädkammaren och röjde för att få tag på något att ta på mig.
Inte allt för varm, då det skulle bli 12 grader på eftermiddagen och sol.
På en galge, ganska långt in hittade jag den här koft-jackan. Jag stickade den våren 2009, men använde den inte alls förra året och nu hade jag glömt bort den...
Med en liten kofta under så överlevde jag resan till jobbet, även om cykelturen till tåget var lite väl kall, då fartvinden gick rakt igenom den. Men sen höll den värmen...
Annars var det dagen då jag vägrade bära vinterkläder mer. Korta jeans, en ljusgrön t-shirt och en grön kofta med små rutor, ej egenstickad och ett grönt armband.
Och en grön klocka, ny för veckan, i silikon med ett armband som man smäller runt handleden, som reflexbanden...Jag är helt förälskad i den, liksom mina kollegor som sneglade avundsjukt på den.
Ja, vad kan man säga, förutom att den säkert har 44 kompisar i samma genre hemma. Jag har alltså fått hem 8 nya klockor.

Inga kommentarer: