fredag 29 april 2011

Kungligt

Ja, så var det då äntligen dags för ett nytt bröllop.
William och Kate sa ja till varandra i förmiddags.
Jag kommer ihåg när Charles och Diana gifte sig 1981.
Jag sommarjobbade min första sommar på posten och slutade att arbeta kl. 12, den dagen.
Min mamma jobbade på samma ställe och vi hade med oss en pytteliten TV på 6 ", men vi såg hela bröllopet och det var magiskt på den tiden.
Jag har tittat på bröllopet på YouTube under dagen samtidigt som jag försökt att få lite gjort. Jag gick hem lite innan kyssen på balkongen kom, så den har jag inte sett. Men väl mycket annat, som bl a klänningen. Väldigt vacker.
Man kommer säkert att kunna se allt flera gånger under dagen. Om inte annat på nätet.
Foten värker mer idag så jag ska ligga stilla i soffan...tills maten serveras.

2 kommentarer:

maja sa...

jag tittade också på bröloppet. Hon var så vacker och klänningen var jätte fin. Jag är egentligen ingen royalist tycker inte om att kungahuset ska kosta oss en massa. men när folk gifter sig så är det pampigt.

Hugomamma sa...

Du kan ta det lugnt; Drottningen betalade själv för bröllopet...
Men visst är det pampigt! Och vackert! Men ganska stelt, om man jämför med Vickans och Daniels