måndag 18 april 2011

Lila-påskens färg

Så här i påsktider, passar min lila sjal bra in.
Lagom stor, lagom tjock och lila.
Jag tog tag i stickandet igår igen efter fyra dagars uppehåll pga ont i armen-axeln.
Jag har fortfarande ont i armen-axeln, men nu är i alla fall sjalen klar.
Dagen startade annars i Tumba, där jag fotograferade mina bröst, dvs mammogarfi. Hur ont gör inte det???!
Jag blir helt svettig av allt det onda som genast släpper, så snart man kommit loss igen. Men tills dess...Nu gick det fort och inga bilder behövdes tas om...men ändå.
När jag väntade på tåget, köpte jag en sallad på Pressbyrån.
Jag stod och velade om vilken sallad jag skulle ha men det slutade med en grekisk...
Jag har annars funderat på bojkott av allt grekiskt med anledning av den inställning de har mot våldtagna kvinnor, oavsett nationalitet.
Men nu kommer säkert inte ens osten från Grekland, så det fick vara idag. Men min åsikt om Grekland står fast. Jag kommer inte att åka dit de närmaste 50 åren eller så och efter det reser jag nog inte så mycket.
För övrigt har jag funderingar på vad jag ska sticka här näst... Ska jag sticka klart Rowans-västen eller ska jag starta ett par tvåändstickade vantar?
Många frågor att tänka på idag.

4 kommentarer:

Ewa sa...

Jättefin sjal, och den ser go ut också!

Hugomamma sa...

Den passade jättebra i morse när det bara var +1 grad. Och så tar den ingen plats i väskan...

Rät&Avig sa...

Underbar färg! Tänker på syrén...
/Ann-Britt

Hugomamma sa...

Det är ju nästan syren-tid, så då passar den ju också. Eller hela året eftersom jag gillar lila...