tisdag 19 april 2011

Mera påskpynt

Jag surfar runt med jämna eller ojämna mellanrum på bloggar som jag har lagt upp som favoriter.
Ibland blir det alla och ibland blir det inte alla...
Men jag hamnade för att tag sen på Snitsatstickat där Mia gav bort påskpynt om man kommenterade. Jag gör det ibland, men inte alltid, kommenterar. Men denna gången var jag ju tvungen för det var så söta mormorsrutor som skulle passa mig färgmässigt, så då sa jag hej till henne.
Och idag kom de hem, de fina virkade mormorsrutorna som jag genast har hängt upp i påskriset.
Vad roligt med lite nya saker i det, riset, så det blir något mer än fjädrar och påskkärringar.
Tack så hemskt mycket för den fina presenten, som kom idag!
Kanske ska man ta och sticka några påskägg...Det går nog ganska fort och man kan bli av med en massa restgarn...Kanske ska upp och röja i lådorna, eller ska man kalla dem skattkistorna??
Igår köpte jag nya solglasögon och kom på att jag inte hade något att lägga dem i när de ska tillbringa tiden i väskan i väntan på sol.
Jag gick upp och hittade lite garn som jag började virka ett fodral av. Nu är jag inte klar än, men kanske kommer bild på det i morgon...

Inga kommentarer: