onsdag 27 april 2011

Ny bok

Jag har som sagt, lite ont i kroppen efter vurpan i helgen.
Jag spänner mig så det värker i armar och axlar. Jag stickar inte så mycket fn.
Men läsa kan jag, både på tåget och hemma ute...Och läser gör jag.
Jag höll på med Fördömd, av Johanne Hildebrand, men den var så otroligt tråkig, så jag la ner den efter 100 sidor.
Istället har jag börjat med Askungar, av Christina Ohlsson. Den är så mycket bättre och efter två dagars resande så är jag någonstans vid sidan 115 eller så...
Foten börjar nu att skifta i färg och är fortfarande svullen. Jag ringde sjukvårdsupplysningen i morse och jag kunde avvakta några dagar till, innan jag måste uppsöka vårdcentral. Bara inte foten svullnar mer eller gör mer ont.
Jag hatar att gå till doktorn i onödan, eller att få gå hem i oförrättat ärende.
Nu börjar göteborgsresan nästa vecka ta form. Jag har kollat båt-och tågtider i Fredrikshamn för vidare transport till Skagen eller vad det nu blir...
Och så ska vi, Bubbi och jag, träffa gamla vänner på torsdagskvällen. Alltid lika trevligt, även om det blir sällan. Men man liksom fortsätter där man slutade sist.

Inga kommentarer: