lördag 23 april 2011

Påska sig lite

Här kan man se lite av det som vi sätter i oss idag, ägg, lax och sill i parti och minut.
Närmast kan man se snittar på kavring med en kräm på lagrad prästost, hårdkokta hackade ägg, creme fraiche, rödlök och gräslök, överst ligger det gravad lax. Sen finns det ägghalvor med kaviar eller räkor...och så sill i burk.
Någon som fortfarande är hungrig?
Mina föräldrar med hund kom vid ett-tiden och då satte vi oss det mesta av detta. Sen tog vi som tur är, en promenad för att skaka ner det.
På vägen hem, nästan hemma, stukar jag foten igen, när jag trampar fel, så nu kan jag inte göra så mycket. Vad synd att jag inte kunde göra salladen till det grillade köttet, utan att sonen fick hjälpa till.
Jag står vid diskbänken med foten på en pall och övervakar honom.
Men nu ska jag lägga mig i soffan med foten i högläge, föräldrarna har åkt hem nu...
Kanske ska jag virka på min sjal, som jag startade igår i mörklila öglemohair som jag och Maja köpte i Gamla stan i somras...Virknål nr 10 så går det ganska snabbt.
Visar bild i morgon.

Fortsatt Glad Påsk till er alla!!!

1 kommentar:

Ewa sa...

Mmmmm...ser jättegott ut!