söndag 17 april 2011

Som en kameleont

I morse vaknade jag tidigt och gick ut och gick. 6:45 snörade jag skorna och satte i headsetet i öronen och drog iväg.
Jag gick inte så fort, denna första morgon. Men jag gick i snabbare behaglig takt.
La i en tvätt och sedan duschade jag.
Läste tidningen och såg på nyhetsmorgon, sedan vaknade resten av familjen.
Maken och jag bestämde oss för att röja i garage och förråd och kasta en hel massa saker.
Grannen berättade att det var kö till återvinningen, så det får bli nästa helgs förlustelse.
Sedan beträder jag ganska vant, manlig mark; jag fick tvätta bilen med högtryckstvätten...Det gick bra, jag gjorde som man skulle utan närmare beskrivning av tillvägagångssätt.
Men när det var klart tar jag mig tillbaka till mera van mark, nämligen att klä påskriset och hänga upp övrigt påskpynt.
Säg den man som klarar det utan att få veta exakt var det ska vara, om det så bara är att sätta i fjädrar i riset. Det är nästan så man får skriva en manual. Bättre att göra det själv...
Så man kan väl säga att jag är liksom en kameleont, men trivs med det mer kvinnliga görandet, dvs inredning, pyntning och matlagning...
Jag har även stickat för första gången på fyra dagar. Jag pallar upp mig så att armen kan vila och inte slita så mycket ont. Så snart är den lila sjalen klar...
Nu ska vi fika.

Inga kommentarer: