måndag 2 maj 2011

Gammal, men ny för mig

När vi i vintras flyttade jobbet från en adress till en annan, kunde man plocka de böcker som kollegor skänkt till gemensam hylla i lunchrummet.
Jag hittade Mossvikenfruar-Chansen, av Emma Hamberg.
Den har några år på nacken och jag kommer ihåg, att när den var ny, så lästa ALLA den. Men inte jag.
Jag har lite fobi att läsa böcker, som alla läser. Alla har åsikter och har man inte hunnit med den innan alla pratar om en bok, så får man gärna veta för mycket.
Men nu har alla läst denna bok, och jag håller på nu. Ingen kommenterar boken och jag kan få läsa den i fred.
Den som kommer ihåg mitt karamellfärgade merinogarn, kanske undrar vad som händer...
Jag har för tillfället bestämt mig för att sticka en sjal med knappar fram, från Drops.se.
Visserligen kan jag kanske ändra mig igen, men det är den stickningen som jag tänkte ta med på tåget till Göteborg på torsdag. Bild kommer senare.
Foten fungerar lite bättre; jag kunde t om springa lite till tåget i eftermiddag, när jag skulle hem.
Jag är inte helt ok, men ändå så mycket bättre än för bara någon dag sedan. Jag ska vila tills jag åker till Göteborg på torsdag, för sen har jag inte tid att ha ont i foten. Vi ska gå i affärer både i stan och i Danmark...

Inga kommentarer: