fredag 27 maj 2011

Lite svårt att låta bli

Igår kväll hände det igen...Jag påbörjade något, trots att jag håller på med några...saker....
Trots att ögonen såg i kors av trötthet, plockade jag fram alla nystanen och en virknål för att småbörja, bara så där lite grann med att virka rutor.
Nej, jag ska inte göra en filt. Det har jag gott om...
Nej, jag ska virka rutor av detta garnet och kanske lite Alpacka i några lila nyanser och svart.
Eller det är min intention att det ska bli en kofta.
Jag hade ju det i vintras också, men då slutade det med en halsduk av mormorsrutor.
Det kanske är det, att jag inte är så förtjust i just mormorsrutor, som jag avbröt koftandet.
Men nu är det alltså inte mormorsrutor utan en ruta med en rundel i.
Kanske virkar jag några blommor och sätter på här och där.
Odd Molly hade en liknande modell i höstas. Min kompis M har påbörjat men inte avslutat ett liknande virkprojekt.
Jag vet inte varför jag inte kan låta bli att påbörja så många saker...Kanske för att det är tråkigt att sticka sjalar i längden. Men när man ska ut och resa är det bra med en stickning man inte behöver tänka så mycket på...
Vi ska se hur många rutor jag hinner innan jag tröttnar. Kanske ska anordna en vadslagning...
Några bud, Någon???