lördag 28 maj 2011

Nu är jag på G

Igår kväll gjorde jag klart den första.
När jag sedan i morse läst klart deckaren som jag hållit på med denna veckan, satte jag igång med virkningen ordentligt.
Nu är jag upp i 10 stycken rutor.
De blir lite mindre än det var tänkt i filtmönstret, men passar ganska bra till en kofta.
Undrar bara hur många jag måste göra....50-60 stycken?
Jag har inte gjort åt ett nystan än, och jag har några till i en påse där uppe. Sedan har jag enfärgat garn i samma färger. Kanske ska jag blanda melerat garn med enfärgat...Blir nog ganska bra. Men hur ska ärmarna bli? Med rutor eller virkade i ett stycke?
Nåja, jag är inte där än...
Under två år har jag sökt efter några sköna stolar, inte för stora och med fällbart ryggstycke...
Idag hittade vi dem.
Palermo från Jysk. Med flätad dyna. Vi ska bara lacka armstöden, så man slipper att olja in dem hela tiden...
Förresten; Vet ni hur gott det är med jordgubbs/rabarberpaj??? Med vaniljglass....
Vi har precis åtnjutit detta.

2 kommentarer:

maja sa...

Jo jag är ledig v 25, men vi har planerat att ev åka till legoland med barnbarnen då. Pers semester börjar då. men så fort jag vet om vi inte åker så säger jag till för nu måste vi få till det med en garn tripp.

Anonym sa...

Det ser verkligen trevligt ut med dina rutor, men jag tror att du får blanda lite med enfärgat att det skall se mera balanserat ut. Har för mig att den ursprungliga kofta är alla bitar enfärgade?????
Kram T
PS Jag tror att du får virka ca 100 rutor!!!!!! Kul eller hur?!?!