måndag 20 juni 2011

Blivit av med mycket

Jag började dagen med att åka in till stan vid tio-tiden.
Klockan elva påbörjade Denise att klippa av och ur mitt hår. Fast det bara gått två månader sen sist, finns det hur mycket som helst.
En timme senare kliver jag ut från salongen, utan min pälsmössa av hår och lite kortare hår.
Nu bär det av till nästa inbokade äventyr, hem till Agneta som jag inte träffat på ett år eller så.
Hon har ont i axeln pga operation och jag har ont i foten pga stukning. Halta och lytta tog vi oss sakta mot Västermalmsgallerian.
Där har jag inte varit på två år, så det var inte sig likt. Men trevligt var det...
En fika på en dryg timme, för att komma ikapp oss och sedan några besök i affärer, det var vad som hanns med.
Tack kära A för en trevlig eftermiddag!
Igår stickade jag klart en sjal och nu vet jag inte om jag ska fortsätta att virka rutor eller vad jag ska göra...Och ingen bok har jag heller, då den förra tog slut i lördags och jag har inte hämtat ut mitt paket på Posten. Jag fick en bok av A, som jag kanske ska påbörja i väntan på att paketet kommer hem från Posten.
Man har fullt upp när det är semester...

Inga kommentarer: