onsdag 22 juni 2011

En lugn semesterdag


Jag vet inte hur Blogger mår idag, för jag kan inte lägga in bilder, varken sparade eller från nätet.(Nu har jag lyckats att lägga in bild, som synes...)
Jag är i alla fall hemma och tar det lugnt och läser lite.
Det gäller att vila upp sig inför svärmorsbesöket och shoppingen på Gekås i Ullared.
Jag läser för närvarande Norrtullsligan, av Elin Wägner. Den kom ut i början på 1900-talet första gången och handlar om fyra stycken inneboende tjejer, eller flickor, som man sa då.
De delar bostad och andra erfarenheter. Ingen deckare, som jag trodde först, men ganska intressant ändå.
Den är inte så tjock, så den tar nog slut ikväll....
Mellan varven, så har jag virkat ihop en massa rutor, eftersom kära T förfasade sig över min hög av oihopvirkade rutor, när vi träffades igår...Tänk om jag virkade för många, hemska tanke!

Inga kommentarer: