onsdag 29 juni 2011

Göteborg finns runt hörnet

Maken och jag passar på, så här den näst sista dagen som barnlediga, han kommer hem i morgon kväll, att gå ut och äta.
Vad passar bättre en solig och varm dag som denna, än att besöka Göteborg?!
Ja, restaurangen Göteborg i Hammarby Sjöstad, alldeles vid kanalen, alltså...De har t om 031-nummer om man ska boka bord....Gillar!!!
En synnerligen god och välsmakande räksallad med handskalade färska räkor, precis vad man kan förvänta sig där...Jag sa till maken att jag blir sur, om det är blöta räkor dvs räkor på burk. Ogillar!!!
Ett glas kallt rosévin, som substitut till den inställda rosé-kvällen med halta Lotta tidigare känd som Muminmamman. (Hon har nu denna gången brutit en tå...)
Men det var jag som ställde in då vi måste passa på att gå ut och äta...dricka rosé kan man ju göra vilken annan dag som helst. Men vi ska inte lägga det helt på is, bara vinet, så det är kallt.
Konstigt nog tog det inte så lång tid att äta, bara lång tid att åka hem, pga alla förseningar som varit denna dag.
Sonen har levt livet, tror jag, på Liseberg som han besökt tillsammans med farfar.

1 kommentar:

Muminmamman sa...

No worries, det blev hämtmat o rosé i Muminhuset, som också är tomt på barn. Kommer dock på visit snart!