torsdag 9 juni 2011

Nu finns det inga ursäkter mer

Jag har precis kommit ifrån sjukgymnasten. Han kände på min fot och konstaterade att det var inte mycket stadga i den foten...
Nu ska hör börjas träna på balans och stabilitet.
Balans har jag aldrig haft, så det kan vara intressant om jag skulle kunna få det. Kan inte blunda och stå på ett ben, utan att ramla...
Men jag fick också klartecken på att jag får promenera, bara jag lindar foten ordentligt...
Så T; du hade rätt, jag ska linda foten...
Och så fick jag förmaning om att jag ska gå till doktorn tidigare, inte vänta en månad med undersökning, nästa gång det händer...Men förhoppningsvis händer det inte igen. Jag ska vara mer försiktig nästa gång jag hoppar av kvasten.
I morgon slutar skolan för sonen och vi ska fika någonstans i stan i morgon, så kanske hinner jag inte skriva något. Nu har jag förvarnat, så inga bannor om detta i efterhand, tack, Muminmamma...!
Det är samtidigt lite gravöl, då jag måste börja jobba heltid på måndag...Hemska tanke!

5 kommentarer:

Agneta sa...

Ja du Helen
du enbent och jag enarmad, vi kanske ska träffas och lösa problemen?

Hugomamma sa...

Ja, det måste vi göra...Vi hörs om det!

Muminamamman sa...

Har du fått någon diagnos - för foten alltså ;)

Hugomamma sa...

Ja, ledbanden var trasiga och behövde vila från elaka väninnor, som tvingar den stackarn med ont i foten att gå runt och leta efter fula T-shirtar. Jag skulle sitta med foten högt och dricka rosévin i skuggan, istället.

Muminamamman sa...

Det kan jag hjälpa till med!