tisdag 7 juni 2011

Varma nätter

I natt var det varmt. Det var vansinnigt varmt.
Jag gick upp och bytte ut det tjocka täcket mot ett sommartäcke, alltså ett tunnare täcke. Men det låg mest på golvet...
Jag tror att jag ska göra i ordning så sonen kan sova på balkongen...Eller så ligger jag där.
Det var dags för en ny bok, så jag valde Vårlik, av Mons Kallentoft. Det är som vanligt Malin Fors, som ska slåss mot alla skurkar, tillsammans med sina kollegor på Linköpingspolisen.
Jag kom alldeles nyss ifrån Huddinge sjukhus, där jag fått mina sprutor för allergi, eller mot allergi, kanske det heter.
Jag blir så trött efter sprutorna, så det passade alldeles utmärkt att lägga sig ute i skuggan och sova lite, när man är alldeles ensam. Sonen är på Grönan med klassen. Gissa om det är skönt?!

Inga kommentarer: