lördag 18 juni 2011

Vin i långa rader

Med lite vilja, så skulle man kunna tro att man är i Tysklands vindistrikt eller för all del, Frankrikes.
Detta är Plantagen i Slagsta, i Botkyrka kommun.
Maken såg en annons när vi läste morgontidningen, att de sålde vinstock för bara 99 kr.
Var det inte så att jag ville ha nya blommor? undrade maken.
Bäst att passa på tänkte makan, dvs jag, och svarade -jo, vi måste ha nya för penséerna har tagit slut både på framsidan och baksidan.
Så lätt är det alltså att få en make att vilja åka till Plantagen och handla blommor; man övertalar sagda blomsterfirma om en landsomfattande kampanj för vinstockar till ett bra pris, och vips så kan man komma dit utan tjat.
Jag köpte alltså en vinstock, några påsar jord, två röda pelargoner och två lådor petunior, rosa och lila.
Om inte denna annons hade uppenbarat sig, hade jag använt någon timme av min väntande semester, till att handla blommor själv. Men nu slapp jag ju det.
Någon som behöver hjälp med något annat???
Nu ska jag koka en kopp te och sätta mig på lämpligt ställe och sticka lite, eller kanske läsa lite...

Inga kommentarer: