torsdag 21 juli 2011

Dammigt värre

Och nu pratar vi inte om hur det ser ut under soffan eller sängen hemma hos oss...
Vi har varit på Speedway.
På Gubbängens idrottsplats i Enskede.
På Sm-kval.
Det var dammigt.
Vi satt först på en läktare med stolar. Jättebra platser, längst fram.
Men alldeles för nära kurvan, där jorden sprutar och kommer i stora moln. Där satt vi....
Som tur var, så åt vi våra inköpta mackor innan själva tävlingen började, så att inte de blev dammiga.
Men efter några heat flyttade vi på oss till andra sidan, till grässlänten.
Då hade sonen köpt en glass.
Efter ett heat, sa han att han tyckte att det var för många prickar i vaniljen, dvs det var damm från banan som gjort glassen prickig. Bara att slänga med andra ord.
Precis innan jag skulle lägga mig igår kväll la jag upp och började sticka lite i den gröna öglemohairen.
I morse stickade jag några varv till och sen drog jag upp allt.
Får nog använda större stickor eller lägga upp fler maskor, för den höll inte måtten...

Inga kommentarer: