måndag 25 juli 2011

En regnig dag på semestern.

Idag är det vår första vardag på semestern.
Vad gör det då att det regnar och är grått? Jag slipper likväl att gå till jobbet.
Vad gör väl det att frukost intas klockan 10? Ingenting...
Vi åker och handlar lite mat som ska tas med som picnicmat i morgon, när resan söderut ska påbörjas.
Jag går på bio med Muminmamma och lilla V. Eller liten och liten...
Vi ser på...
Det är en sådan film som min make och son är glada att de slipper att se, i alla fall tillsammans med mig. Jag skrattar högt och ofta...
Muminmamma skrattar också högt och ofta. Lilla V är glad att det är mörkt, för då vet ingen vem som skrattar högt och ofta. Precis som sonen var, sist han gjorde misstaget att se en rolig film med mig...
Muminmamma och jag ska se om filmen, och jag erbjöd sonen att få följa med eftersom Lilla V var med denna gången.
Maken gjorde misstaget och frågade om en scen, där bruden sitter på gatan....Då brast allt igen och jag berättade medans jag skrattade så tårarna rann, varför bruden sitter på gatan....Då sa sonen att han inte ville se den filmen. För jag skulle säkert skratta ännu mer den andra gången jag ser filmen...Men vad gör det. Lilla V sa att det var som ett träningspass och jag behöver flera, det är jag säker på....
Annars håller vi på och plockar fram sådant som ska med...Vilken stickning och vilka böcker, menar jag. Kläderna har jag inte kommit till än...

2 kommentarer:

muminmamman o lilla V sa...

Who's driving the car on your vacation?

Anonym sa...

Så rolig du är. Jag brukar oxå packa böcker o stickning först beroende på hur jag reser o vart jag ska så att stickningen passar in./Ann-Sofie