lördag 9 juli 2011

Färggrant

Maken och jag stegade ut i morse, när regnet precis försvunnit. Det luktade sommarregn...Klockan var inte ens halvåtta, men så skönt.
Som omväxling åkte vi till Haninge och Länna och handlade. Ett svart parasoll med betongfot, lite kläder och en limefärgad salladsslunga.
Jag har funderat ett tag på en salladsslunga, men maken säger alltid nej.
Nu var han och la i påse i bilen med kläder han hade handlat på Stadium...Bäst att passa på. Cervera hade rea och jättefina färger på just salladsslunga. Men en limegrön fick följa med hem.
Den här har ett handtag där man drar i ett rep, så innerskålen roterar, samt en broms.
Problemet är väl bara var vi ska ha den, när den inte används...Det är därför maken sagt nej...
Nu har jag spänt ut och blockar bakstycket, så att måtten stämmer med vad jag räknade med.
Jag håller fn på att virka fler rutor, då bara ett halvt framstycke är klart. Men det går ganska fort, då varje ruta kanske tar 5-7 minuter styck.

2 kommentarer:

muminmamman sa...

Vad fint!

Anonym sa...

Det ser verkligen snyggt ut. Du är duktig du! Jag kämpar med ett japansk mönster till sjal. Skall provvirka en bit att sedan använda den fina Noro garnet.
Jobbar du veckan som kommer eller skall du på semester redan???
När ni var på Länna varför kom ni inte förbi och fikade??? Kram T