fredag 26 augusti 2011

Jobbig vecka

Jag har då börjat jobba igen efter semestern. Då åker jag tåg. Då behöver jag en bok som får plats i väskan.
När djävulen håller ljuset, Karin Fossum.
Som vanligt med hennes böcker är de så sega i början att jag nästan lägger av. Men så kommer jag ihåg detta fenomen och då orkar jag lite till. Och plötsligt kan jag inte släppa boken.
Så är det även med denna bok.
I morse vaknade jag innan klockan. Jag steg upp och såg framför mig en lugn morgon med tidningsläsning utan stress.
Ingen tidning i brevlådan....!
När klockan var 5.30 gör jag mig i ordning och tar ett tidigare tåg. Jag är då på jobbet 6.25.
7.20 ringer maken och frågar vad som hänt.
Han sov när jag cyklade iväg och jag glömde att lägga en lapp....
Det är ju skönt att han saknar mig. Att han märkte att jag inte var hemma...
Det är varmt och skönt igen och vi ska grilla. Man kan nästa lura sig själv med att vi fortfarande har semester.
Ha en trevlig afton!

1 kommentar:

Ewa sa...

Vilken rar och omtänksam make du har...klart att han saknade dej när du inte var hemma!
Jag saknade dej på din blogg i förrgår...men precis som du...så skrev jag ingen lapp/kommentar om det...:)