lördag 20 augusti 2011

Lite färdigt och ofärdigt

När jag tittade i några påsar på mitt rum hittade jag en färdig sjal.
Den har legat där ett bra tag, för jag ansåg inte att den var färdig, egentligen...Men garnet tog slut innan jag hade tänkt det.
Garnet köpte jag och Maja när vi träffades förra sommaren, offentligt första gången. Vi gick till Gamla stan och Anntorps väv och garn och där fanns det här underbara lila öglemohairen. Men som vanligt köpte jag bara ett hekto. Och man kommer inte så långt på ett hekto.
Här har jag virkat med virknål 9 eller 10 efter Tony Irvingssjalmönster.
Den är inte så jättekort, så jag kanske kan blocka den lite större och använda.
Det ofärdiga för väl sonens rum stå för. Vi drar bort gammal tapet innan vi kan tapetsera ny silver metallic-tapet, som sonen bestämt. Det ska bli lite mer New Yorkigt...
Jag hittade förresten en påbörjad virkad sjal i lingarn under soffbordet, som jag drog upp i morse. Känner inte för att virka i lingarnet längre. Det får ligga till sig...

Inga kommentarer: