tisdag 2 augusti 2011

Liten geografilektion

Hur många mil är det mellan Huddinge och Karlshamn?240 st...Om man åker som vi gjorde, både hit och dit, upp och ner...
Nu har jag fått sova i min egen säng i en natt och jag sov så gott. Har inte ens varit uppe på toa, som jag brukar, mitt i natten.
Tänk hur kul det är, när man är på en camping, med toa i ett hus en bit bort och det regnar. Man vaknar ordentligt...
Hemma brukar jag blunda hela vägen och sen somna om direkt. Men inte på campingen. Då har man dessutom fått med sig några så kallade vänner, eller myggor....som surrar vid örat. Hemskt!
Men nu är vi hemma igen.
Några av fynden på resan är två böcker från Karlsons i Bräkne-Hoby; Dockskåp & miniatyrer av Eva Malmsten samt Design stickat av Jytte Slente. Båda kostade 30 kronor styck.
Minatyrboken ska ges bort till moderns väninna Ulla-Britt...den andra ska jag ha själv.
Jag hittade en ljuslykta i form av ett utedass. Ja, jag vet att jag har flera ljuslyktor, men inget utedass. Jo, ett i miniatyr, men det kan man inte elda i, då försvinner det så småningom...och så blir allt omkring sotigt...
Det var en snabb tur i Ullared, bara två timmar. Jag hann dock med en tur på Panduro Outlet, bakom bilmuseet, där jag hittade flera halsbandssatser...och två tomtar i modell större, kan ses en annan dag.
Jag har alltid missat Panduro förut, så det var kul att få se.
Men jag har inte sett någon öppen garnaffär, det har jag inte...Men maken har ju lovat mig en tur till Östergötlands spinneri i Ödeshög, så då får jag spara mig tills dess.
Annars har vi bara sprungit i affärer idag, för att handla mat och tårta inför den STORA DAGEN som infaller i morgon.

Inga kommentarer: