söndag 7 augusti 2011

Mysteriesjal-stickning

Mellan hopvirkningen av lapparna, hittade jag en kal med en mysteriesjal-stickning hos Mia som har bloggen Min inspiration. Här finns mönstret
Första tråden var en utmaning, men nu rullar det på. Den andra kom igår, så det finns fortfarande möjlighet att sälla sig till skaran av mysteriestickande.
På Ravelry finns en tråd, där man kan ställa frågor, och det har jag gjort och fått hjälp direkt.
Det är första gången för mig, om man inte räknar adventskalenderstickningar...
Jag hade startat i grönt garn, men det var för lösspunnet, så jag har nu repat upp och bytt till Drops Alpacka i grålila. Nu är jag nöjd....
Idag är det sådant där ypperligt läsa böcker-väder och sitta inne och sticka-väder....

2 kommentarer:

Lycka är ~ Onnea on sa...

Sjalen kommer bli så fin! Vad har du för storleks stickor till garnet? Hade först tänkt välja alpacka jag med men sen blev det järbo fantasi.
~marita~

Hugomamma sa...

Stickor 4, som i mönstret