torsdag 4 augusti 2011

Sonen på resande fot, igen

När min bror ringde och grattade mig igår, sa han att han tillbringat en hel dag med sin frus syssling på Liseberg.
Jag såg då min chans att få min son lycklig igen efter det misslyckade besöket där med sin kusin och farfar, tidigare i sommar...Jag frågade om sonen kunde få komma ner till honom och gå på Liseberg tillsammans med honom.
Inga problem sade brodern och vips så bokades en tågbiljett till sonen, med avgång i morse 08.10...
Vi satt i bilen strax efter klockan sju och satte sonen på tåget.
Efter det tog vi vår medhavda frukost och åkte till Sundby gård för ett morgondopp...
Eller rättare sagt, jag badade och maken läste tidningen. Jag hann med tidningen också...
Nu ska vi bara fundera ut vad man gör när man är barnfri med semester kvar, sonen kommer hem på tisdag, levererad av brodern till mormor och morfar...
En restresa för två?
Bio?
Middag ute?
...?
Får se vad som händer, men det känns konstigt att inte vara tre.
Men kanske kan vi åka på den där turen till Östergötlands spinneri med glass i Söderköping på hemvägen...Ingen som klagar på att det är tråkigt med garner. Maken säger inget, han surfar på telefonen...

Inga kommentarer: