lördag 3 september 2011

Blixtinsats

Igår när jag träffade Elenor igår, hade hon och hennes syster en fråga till mig.
"När städar du?"
Aldrig. Jag betalar min son med förhöjd månadspeng om han dammsuger varannan vecka uppifrån och ner. Vi har hög toleransnivå och gör blixtinsatster vid besök eller annan nödvändighet.
Idag och även igårkväll skedde en sådan blixtinsats.
Men jag måste säga att det ger mig tillfredsställelse när jag utfört denna handling.
En anledning till denna ordning är att maken anklagade mig för att vara pedant.
Den som känner mig inser att han inte vet vad en pedant är, den är inte som jag, som kammar mattfransar...
En annan anledning är att sonen ville sälja jultidningar förra året och jag tycker att det är ett slavgöra, då man får dåligt betalt och måste vara ute mitt i natten och sälja/lämna tidningar mitt i kalla vintern.
Då erbjöd jag honom dammsugarjobbet. Han tycker att det är en bra lösning, då det bara tar honom 20-25 minuter...
Jag ska snart börja med tvättinformation för sonen. Allt för att han ska klara sig när han flyttar hemifrån, och inte bara få en resväska och ett fotavtryck i baken...
Men man hinner baka också. En kladdkaka som ska serveras glass eller grädde.
Och så kan man börja med nytt...
En mysteriesjal i det garnet som kom från Hjälpstickan i våras. Jag tänkte att det skulle bli en större och en mössa som passar till.

1 kommentar:

Elenor sa...

hahaha, det känns så skönt att få ställa frågor och dessutom få raka svar, så slipper man undra sen!!
Tusen tack för en trevlig fikastund och tack för hjälpen på pendeltåget! klarade mej finfint sen och vi sprang bra alla fyra!