söndag 18 september 2011

Kan man säga kafferep?

Kan man säga att man har haft kafferep, när man bara bjudit på rabarberpaj med vaniljsås? Eller måste det vara 7 sorters kakor inblandade?
Vi var dessutom bara 4 st varav maken och svärfar var två och så jag och kära väninnan M...
Är det för många manliga deltagare eller för få deltagare över huvudtaget?
Men i alla fall så har vi fikat med sagda paj och manliga sällskap.
Sonen fick vi iväg till kompisen efter att de hade satt i sig lunch och maken och svärfar drog till IKEA efter intaget av paj och kaffe.
Kvar blev M och jag lämnade i all högönsklig välmåga eller hur man nu skulle ha uttryckt sig för 50-60 år sedan...Vi hade det underbart bra, när vi ensamma fick sitta och prata och virka och sticka.
Det är så sällan vi får till det.
Vi löser också en himla massa problem som man tycker att man har. Men när man får prata av sig med en som förstår, så känns allting väldigt mycket bättre.
Vi får gjort en hel del också, medans vi pratar. Vi är ju inte manliga av oss....
Jag har fått tummen ur när det gäller mysteriesjalen som jag påbörjade innan alla mössorna. Nu händer saker med den och snart är den nog klar.
Jag är fortfarande ensam efter att M var tvungen att ta sig hemåt och jag ska ut och njuta av ensamheten och stickningen i uterummet igen.
På återseende!

Inga kommentarer: