söndag 4 september 2011

Man blir trött av att städa

Idag är vi trötta.
Jag tror att det beror på städningen igår och inte på att våra gäster gick mitt i natten...
Men vi hade trevligt. Familjen W kom, åt och pratade hela kvällen. Barnen höll full fart, antingen vid datorn, lekplatsen eller med badminton-spel på gatan utanför.
Det kan ju vara därför vi är trötta idag...

En fråga som inte ställdes varken i förrgår eller igår när det gäller städning, är väl: När städar maken? 
Varför är det så självklart att just jag, bara för att jag är tjej ska ta ansvar för städning?
Vi är två vuxna och ett barn i denna familj och maken har oftast lägre tolerans nivå än jag, och då tar han tag i städningen. Men sonen dammsuger fortfarande varannan vecka.

Jag tyckte att färgen på den nyligen påbörjade sjalen inte stämde så värst bra. En ny bild och jag har kommit en liten bit på vägen...
Garnet heter Merci och kommer från Tedman & Kvist. Skänktes till Hjälpstickan som sedan skickade två härvor till mig.

1 kommentar:

Anette sa...

"Båda" färgerna var superfina, men man kan inte tro att det är samma garn.