lördag 8 oktober 2011

Fin höstdag

Jag gick ner till mellanplan vid 7-tiden. Egentligen hade jag tänkt att gå ut och gå, men det var frost på taken och med astma är det inte så skönt. Det rosslar och det hostas efter en snabb kall promenad. Jag väntar nog ett par grader...
Istället plockade jag fram lite garn och stickor, som av en händelse legat på bordet hela natten.
En liten mössa så där på morgonkvisten. Klar precis tills sonen skulle hämtas från karaten, som den snälla modern skjutsade honom till och därmed även måste hämta...
Ett nystan Peer Gynt samt brunt restgarn.
Jag måste se till att sticka en mössa i det mönstret till mig själv också, senare...Nu är det Hjälpstickan som ska få den.
I eftermiddag är det Tjejmys hos Pellis.
Maken försökte att göra sonen avundsjuk på mitt kommande möte med Pellis, så att sonen skulle åka med.
Det avstyrde jag.
Och sonen.
Han insåg att bland en massa tjejer han inte sett på himla många år, blir det bara en massa små söta "Vad stor du har blivit..." Det kunde han vara utan...
Men maken ville ha det lugnt och skönt när han ska se på hästarna.
Det får han utan mig men med sonen, som kommer att vara uppe på sitt rum och bara tjata om mat och chips med jämna mellanrum...En perfekt pappa-son-dag med andra ord.

Inga kommentarer: