söndag 9 oktober 2011

Lite pysslig dag

Kvällen hos Pellis blev väldigt trevlig. Spa-kväll med god mat och dryck.
Vi la ansiktsmasker och vårdade våra fötter.
Vi blev bara 4 st, men så trevligt det var! Det var även länge sedan jag träffade på I och Å...Mycket skulle berättas vad som hänt sedan sist, för drygt 2 år sedan...
Bubbel hälldes upp i våra glas och pratet blev mer intensivt. Plockmat att äta emellanåt gjorde inte saken sämre.
Efter spa-delen var det dags för middag med toast skagen som förrätt, tomatsoppa med ugnsbakad fralla och till sist blåbärspaj med hemmagjord vaniljsås. Mätt och belåten kom jag hem till verkligheten och sov gott.
Idag sov jag lite längre än vanligt, men hann lägga i en tvätt och lägga upp till en mössa innan maken uppenbarade sig för frukost.
Promenerade en timme till centrum för att handla lite som glömdes sist och sedan hem och baka kanelbullar.
I väntan på jäsning mm läser jag senaste numret av Året Runt som skriver om Hjälpstickan. På bilden som finns i tidningen ser jag att en sjal som jag virkat finns med. Lite kul, tycker jag...
Nu ska jag bara ta det lugnt och kanske laga lite middag, sticka lite...

Inga kommentarer: