måndag 17 oktober 2011

Lite virkning, som omväxling

Garnet till den halsduken som jag håller på med, den med förkortade varv, tog slut igår utan att halsduken var klar...Jag trodde att 420 meter Fame Trend skulle räcka, men inte. Men det är uppskrivet på min "köp-lista" till symässan i november.
Jag la upp till en pulsvärmare igår kväll, men jag kände att jag har lite ont i handleden, så jag tänkte virka en scarf istället.
Ovan kan man se en Peppy scarf från 365+1 saker du sticka. Jag har Noro-garn sedan innan. Konstigt va?! Att det redan finns garn hemma hos mig...
Idag var jag tvungen att lämna in min kära cykel till cykeldoktorn. Några ekrar hade gått sin egen väg, så de måste bytas ut. Och en kedja som behöver omvårdnad eller bytas ut. Och några växlar som ska behandlas så de fungerar bättre.
Jag är då tvungen att GÅ till tåget, istället för att trampa järnet ner på 0 sekunder, för att jag är sen...Nu måste jag planera min morgon bättre...Nu måste jag gå upp kanske kvart i fem...Brrr
Jag får hämta hem den igen på måndag om en vecka. Jag är borta några dagar, så det får ta den tiden, den blir ju ändå inte klar tills i morgon bitti...

Inga kommentarer: