fredag 28 oktober 2011

Några varv runt halsen

Jag gav upp innan nystanet var slut. Jag tyckte att det räckte med den längden jag hade fått fram. Det finns inte plats för några meter till runt min hals...Men den var väldigt kul att virka. Inte så mycket tankemöda, mer slapparvirkning.
Inte fullt ett nystan Noro Kureyon sock, virknål nr. 4, eftersom jag håller så krampaktigt..., Peppy scarf, som finns på bloggen 365 saker du kan sticka och virka.
Det kan nog hända att jag gör fler...om ett tag.
Jag stickade ett par muddar från Stickfrossa på någon timme i onsdags, men de behöver blockas innan de visas upp. Det går så fort och blir så bra...
I morgon åker vi tåget till Katrineholm och träffar Tjötkärringen, även kallad farmor eller svärmor, samt Tim.
Vi har kollat ut var vi ska börja med fika, var garnaffärerna ligger och var man senare kan äta middag, innan tågen går hemåt åt var sitt håll.
Jag tror att vi får väldigt trevligt.

Inga kommentarer: